FANDOM

La cadena de valor, descriu les activitats de dins i fora de l’organització, la qual permetran crear un producte o servei. es el cost d’aquestes activitats de valor, i el valor que ofereixen, el que determinarà si es te que desenvolupa o no el projecte o servei que ofereixen el major valor possible.

Activitats primàries'

- logística interna: en aquest apartat, es on es desenvolupa tot el circuit des de la recollida del raïm, fins que arriba al magatzem per passar al procés de fermentació. aquesta logística, comença amb la recollida de la verema a mitjans d’octubre, des de les finques on es troben els ceps, el raïm és transportat fins als magatzems de recol·lecció, que des d’aquests, passaran a formar part de tot el procés d’elaboració del vi, mitjançant la fermentació.

- Operacions : quant el raïm esta en el seu punt optim de maduració, “ acidesa, i sucres “ optim, es procedeix a fer la verema, procés que dura uns quants dies. Una vegada feta la verem a, el raïm es separa o sigui es desgrana. Una vegada desgranat, el raïm es xafat entre uns corrons de cautxú que els trenquen suaument. Un cop xafat el raïm, ja tenim la pasta de verema on hi ha el suc del raïm–most, les pells i les llavors. Per acabar de traure el suc del mort, aquest es premsat.

un cop extret tot el suc del raïm, passa a la fermentació, procés biològic que que desenvolupen uns microorganismes del grup dels fongs. acabada la fermentació, el vi es clarifica per a traure-li les impureses. Per finalitzar el procés, es fica en barriques de roble per a que aquest envelleixi, com a mínim 6 mesos. Després d’aquests mesos es passa al embotellament.

-  Logística externa : Aquesta logistica, amb la D.O Montsant, es la que te cada celler adherit a la D.O. que un cop el vi embotellat, cada celler el comercialitzarà als seu client sota la marca D.O Montsant.

- Màrqueting i les vendes : aquest es un dels apartats més importants, ja que es el que farà que s’incrementin les vendes. La D.O aposta per les varietats autòctones. La garnatxa i la carinyena, en els sòls de Montsant, juntament amb el clima i el cupatge amb les varietats introduïdes amb posterioritat (cabernet, syrah, merlot...), acaben configurant uns vins excel·lents. I en aquesta recerca de l’excel·lència l’altra part del mèrit correspon a enòlegs i cellers.

- Serveis : organitzen activitats com xerrades i fires, on els diferents tècnics del centre d’investigació imparteixen xerrades, on es parla sobre les principals qüestions i elements de vi.

Activitats de suport

- Aprovisionament : Dintre d’aquest apartat trobaríem tota la maquinaria que utilitzen les diferents cooperatives com ara les recolectores de raïm, la maquinaria de desgranació, la de fermentació, les barriques que s’utilitzen per a envellir el vi.

Tambe englobariem els cellers per a la conservació de les barriques del vi, i tots els diferents edificis que pugin tenir per a la gestió del celler.

en aquest apartat, també inclourem els diferents aditius que es fiquen a la fermentació del vi, o els adobs que s’utilitzen per als ceps.

- Desenvolupament de la tecnologia: la tecnologia que es desenvolupa des de la D.O Montsant, s’englova en el desenvolupament de noves tècniques, per a que els productes químics que s’afegeixen a la fermentació del vi, no siguin tan agressius per a aquest, i aixi poder obtenir un resultat optim i de qualitat. Aixi com les diferents tècniques d’investigació per al desenvolupament del vi ecològic.

- Administració dels recursos humans: les coperatives inclouen una gran força social, amb enòlegs joves de no més de 40 anys, ja que aposten per una formació jove, ja que des de la D.O del Montsant, s’aposta per la joventut, ja que es creu que es sinonim de futur, i d’exerimentar noves idees i traure noves sensacions.

- Infraestructura de l’empresa: L’Agrupació de Defensa Vegetal (ADV) del Consell Regulador de la Denominació d’Origen Montsant va crear-se el juliol del 2003 fruit d’un conveni amb el Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca de la Generalitat de Catalunya. Des d’aquell moment ha intentat consolidar-se com un servei d’assessorament en els aspectes més tècnics del cultiu de la vinya amb la voluntat de ser un mitjà de formació i d’intercanvi de coneixements amb els socis de la DO.