FANDOM

TIPOLOGIA DE MILES I SNOW

La DO Montsant utilitza l’estratègia d’analista ja que, utilitza les varietats autòctones que són les tradicionals d’aquest territori però es dirigeix a diferents segments. Com prèviament a observat que els innovadors han tingut èxit , còpia les idees sempre i quant tingui els recursos i capacitats necessàries per a fer-ho.

TIPOLOGIA DE MILLER

Estratègia d`àmbit o d’amplitud, perquè al internacionalitzar-se ha augmentat la seva amplitud geogràfica i aprofitant les seves varietats autòctones, incrementen la gamma de productes (vi blanc, negre, rosat...). Per tant, té diferents productes i serveis destinats a cada tipus de segment.

TIPOLOGIA DE PORTER

Estratègia de diferenciació : La DO Montsant utilitza aquesta estratègia ja que el seu producte és percebut pels client com únic, i per a producció compta amb els joves enòlegs del territori que poden aportar idees per a millorar el producte.

CREACIÓ DE L’AVANTATGE COMPETITIU

L’origen de l’avantatge competitiu és gràcies a un factor intern per part del grau de diferenciació i el nivell de qualitat del producte.

Per a crear l’avantatge competitiu, depèn de 4 factors rellevants com són: l’eficiència, la qualitat, l’ innovació i la satisfacció al client.  En el cas de la DO Montsant compleix aquets requisits gràcies a que els seus productes són de varietats autòctones, realitzats per enòlegs amb experiència i del territori i per la facilitat que els hi dona als clients a l’hora de repartir els productes directament als petits cellers (clients).

FONTS DE L’AVANTATGE COMPETITIU EN DIFERENCIACIÓ

Pel que fa a les característiques tècniques del producte o servei, podem dir que el rendiment de la DO Montsant et dóna una seguretat i fiabilitat.

A les característiques del mercat  hi ha diferents varietats de vins per satisfer els gustos dels consumidors, el client percep el producte com un producte de qualitat i el valora molt positivament. El mercat ha de ser intangible amb el que la denominació d’origen Montsant transmet al consumidor.

Característiques de l’empresa: La DO Montsant és relaciona de manera directa amb els seus clients, d’aquesta manera interactua amb ells i pot saber a través d’ells si tenen algun punt feble i com millorar-lo.

Altres : S’adapta molt als canvis que puguin sorgir.

AVANTATGE EN DIFERENCIACIÓ : RUTES DE DIFERENCIACIÓ

Per augmentar el nivell de diferenciació de la DO Montsant, podem utilitzar diferents rutes de diferenciació, com per exemple disminuint el cost sense afectar a la diferenciació , si accepten a joves enòlegs que estiguin en pràctiques i per tant pagar-los-ho un sou de becari.

L’ESQUEMA DEL RELLOTGE ESTRATÈGIC 

Podem afirmar que la DO Montsant utilitza una estratègia híbrida orientada a la relació qualitat-preu, ja que el seu valor percebut és elevat, i el seu preu és mitjà baix.